Kovošrot

"Zdroje tu jsou"
Odpovědět
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 4892
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

18. 1. 2017, 9:44

Kuciii nemracte se na sebe. Auto nadsenci se vzdy budou delit na Italy, Nemce a Zabozrouty. Treba na tema Ducati vedeme u piva nekonecne marne diskuse. Nekoho proste nadchne sucha spojka a motor se zvukem prestarle sekacky. Priznivcem rozhodne nejsem, ale uznavam ze nektere kousky maji svoje kouzlo. Mechanici obcas vychvaluji i kouzlo starych poctivych motoru. Bohuzel celkove provedeni a spolehlivost z Italy stroju dela stale terc vtipku. Pred casem mi padnul do oka zajimavy clanek, kde byly vyjmenovany ruzne vynalezy co vyrazne ovlivnily soucasna auta. Treba Lancia prvni samonosna karoserie, Lancia prvni elektricky vysuvne kridlo, atd. Bohuzel to nikdy znacka nedokazala prilis komerne vyuzit. Soucasna produkce Lancie je doslova desiva. Jiz v minulosti vzhledove ohyzdna auta (tim rozhodne NEmyslim starou rallye produkci) vytulil Chrysler snad na nejdesivejsi moznou podobu. Obcas proste jen stojim a ziram na nejakou Lancii a rikam si: tohle preci nemuze byt mozne. Thesis trosku pripomina praveke Ford Scorpio v kulate verzi. V te dobe Ford vymyslel, ze vyrobi osklive kacatko. Sakra hloupy napad, lidi za svoje penize nechteji oskliva auta, byl to prodejni debakl a vyroba byla predcasne ukoncena.

Obrázek
Obrázek
r4cv
Příspěvky: 2699
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

18. 1. 2017, 10:17

dnes je módne vyrábať extravagantné autá. Za posledný rok vyšli nové modely s dizajnom, že si od radosti neviem vybrať. Ak už auto vyzerá k svetu, tak ho poháňa zázračný eko motor 1,2.

Je mi zle...
bobanbob
Příspěvky: 229
Registrován: 9. 6. 2016, 5:15
Bydliště: Nechanice
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2017, 10:25

ducati bývali pořádný mašiny pro zkušené chlapi kteří musí přemýšlet kdy podřadit a kdy přidat plyn než zavedli ty elektronické vychytávky. ta suchá spojka už taky bohužel není pravidlo . to ramplování mělo svoje kouzlo :D
A auto mě nesmí do baráku jak italské tak francouzké pokoušet štěstí jestli chytnu dobrý kousek už nehodlám
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22406
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2017, 10:57

Ja mam pocit ze o stesti to je dnes u kazde znacky
Jedna renomovana mela tusim 60 zavaznych svolavacek behem 2 let po vydani noveho modelu!

Tj. Svolavacky typu ze ti muze upadnout naprava atd...
A nebylo to auto za pouhych mega myslim ze bylo podstatne drazsi
Takze ani cena nemusi znacit kvalitu
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
r4cv
Příspěvky: 2699
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

18. 1. 2017, 11:02

bobanbob: A auto mě nesmí do baráku jak italské tak francouzké...

dnes peugeot montuje nemecké motory, ford renaulťácke a pod. Ani krajina pôvodu nie je garancia kvality. skôr je to o voľbe zákazníka. všetci chcú TDI a jazdia po meste. Potom sa nečudujú, že to nevydrží.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2017, 11:07

Pepa z depa píše::D .. BMW, Mercedes,
Tak mě pobav mercedesama od r 2000 jak je žral rez od Ačka až po Skládu to bylo ostudy ,ale tohle auto nemáš protože bys ho do seznamu slušnejch aut nenapsal.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2017, 11:33

Když jsme u Fiatů tak mimo Mondea Mk4 mám jako pracovní ,a na pujčování Fiata Punto 1,2 16v z roku 1998 ,parkovaný před barákem nebo firmou a není na něm nic prorezlého, a tak maká dál je mi ho líto sešrotovat. To jsi měl vidět majitele servisu Mercedes (Frigo) jak se kroutil když jsem mu Fiata ukazoval a smál jsem se, že až se naučí Mercedes dělat kastle jako Fiat tak si do možná koupím :lol: :lol: Určitě jako znalec víš že první pozink u Fiata bylo Tipo a některý jezděj dodnes bez vyváření.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4887
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

18. 1. 2017, 11:36

Ono je to asi nějak takhle, netvrdím že se nemůže stát něco u novýho auta, a jak už tu bylo napsáno je dneska výroba konzumní, u všeho. Auto má dneska plánovanou životnost 6 let a 200tis. km. To je doba kdy se nic nespravuje. Potom se auto prodává a kupuje nový. V tý chvíli přichází na řadu bazary a s něma i ta větší množina kupujících:

1) kupují se auta bez znalostí (pár let jsem pro auta jezdil s lidma, nakupovat, 90% sem jejich výběr odpískal) Když se nebudu bavit o párech, kde paničce se líbí barva a už s tim nikdo nic nesvede, tak plno lidí dojede na tom, že si myslí, že oni přece poznají auto co není stočený atd.. bla bla, mají nereálný požadavky vzhledem k ceně a soudnost. A pak se diví, když to z jara vykvete, když začnou za pul roku hučet ložiska, když se ve 136tis. hodí hláška FAP, když uletí ventil, když v zimě při startu praskne rozvoďák, když se začne z ničeho nic ztrácet voda, když je v nádobce od chladící kapalina bahno..... a takhle bych mohl psát do večera.

2) chování se k autu... mnoho lidí, a tím mnoho myslim téměř všechny dojedou na servis až ve chvíli když něco upadne, když se něco posere. Takový detaily, jako občas mrknout jak to vypadá pod autem, jak vypadají brzdy, při jejich výměně občas udělat generálku brzdičům, když repasní sada stojí 250kč,- kolik je oleje, jestli ho není málo, čímž se přehřívá a napaluje, jak vypadá chládící kapalina, jestli někde nejsou nějaký úniky....

3) předsudky a legendy. Osobně mám mimo jiné Francouze přes deset let, a kromě údržby jsem vyměnil akorát předehřev nafty kterej prosakoval, jedenkrát nechal na ultrazvuku vyčistit vstřiky, a 2x za tu dobu vyměnil tyčky stabilizátorů, a výfuk a brzdy, olej, a ještě minulej rok snímač rychloměru. A to je celý. Jenže jsem si ho kupoval sám, a dal si pozor aby to bylo to co chci, a ne to co nechci, servisuju si ho sám, a chovám se k němu tak aby mi vydržel.

Dneska už nikam nechodim, v autech jsem se posunul o 50 let zpátky, a tam stav při nákupu nehraje roli, pouze se udělá korekce ceny. Ale obecně u aut platí, že zrcadlem života auta je jeho podlaha. Můžete mít napajcovanou kastli (mě to teda nijak nevadí, jako lakýrník vím co kde hledat, pod úhlem, na světle, spáry, kam se lepí páska, kde se to odrbává) můžete mít motor vystříkanej wapkou, ale namatlanej silikon, odřený šrouby tam budou pořád. Můžou bejt nový kotouče, ale těhlice budou zaprasený a sežraný, můžou bejt nový koberečky, potahy, pedály, ale vnitřní zvuky z interiéru nikdo neschová. Ale nikdy nikdo nebude nic dělat s podlahou, takže první co dělám když už jdu vyjímečně pro "nový auto" někomu, lehnu pod ně, a je mi jasný že buď to najelo jednou tolik, nebo se k tomu choval někdo jako hovado, obojí je špatně. Zbytek prohlídky to jen potvrdí, což jsou např. amatérský dodělávky většinou elektra, nebo tůning.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
origosch
Příspěvky: 1287
Registrován: 19. 4. 2007, 10:39
Bydliště: Kladno

18. 1. 2017, 11:37

Koukám, že se tu sešli odborníci na auta. :) Je to o to zábavnější, ž v tématu "kovošrot".
www.mosaznevyrobky.cz
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 10119
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

18. 1. 2017, 11:51

origosch píše:Je to o to zábavnější, ž v tématu "kovošrot".
Každý tam jednou skončí, pokud to není Ferrari,Bugatti,Lamborghini a další .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

18. 1. 2017, 11:57

.. no však téma kovošrot a italský auta jde dohromady, ne? :D .. neberu to vážně, je to jako Intel vs. AMD, RC elektro vs. spalováky, každej hájí svoje, ale německé statistiky hovoří jasně a věcně. Jinak fmodel ten Mergl mám náhodou taky r.v. 2002 céčko v kombíku 2,2 nafta C220 a slabý lak je známá věc u těchto ročníků (2000-2003-4 dle modelů) i přesto jsem do něj šel, až na ten lak krása paráda, dostal jsem na to 30 tisíc slevu, mám to z německé Porsche aukce (distribuuí i Medy), takže žádné stáčení a machinace, oni to nemají zapotřebí, jsou tam občas sotva proti slunci viditelné tečky rzi, počkám pár let, až se to trošku rozjede a půjde na nějaký kvalitní lak
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7216
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

18. 1. 2017, 12:01

něco pro odlehčení tématu
scan článku o srovnání Žigulíka a MB W123 (piano) připravovaného do tisku ve Světě motorů v r. 1984
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=64&t=23038" onclick="window.open(this.href);return false;
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

18. 1. 2017, 12:05

.. dobrej vtip, nevyšlo to 1.dubna? .. jakože ten med má ABS, klimatizaci, kvalitní audio, vevnitř je úplně ticho za jízdy atd. atd. a Žigul, nemá to ještě bubnový brzdy dokonce? :D :D
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4887
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

18. 1. 2017, 12:10

To je jako ten vtip, kdo le lepší, když goole všechno ví, facebook všechny zná a elektrika pak řekne klídek hoši...

On ten pianista má abs a klimatizaci v roce 84, Ale to měli ve státech auta v 50tejch letech :D (tu klimu)

A pak taky jedna důležitá věc, kolik tady jezdilo žigulů s bubnama na zadku, s rezonancí ve vejfuku, a kolik těch mercedesů...
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7216
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

18. 1. 2017, 12:17

Pepa z depa píše:.. dobrej vtip, nevyšlo to 1.dubna? .. jakože ten med má ABS, klimatizaci, kvalitní audio, vevnitř je úplně ticho za jízdy atd. atd. a Žigul, nemá to ještě bubnový brzdy dokonce? :D :D
možná by sis to nejdřív mohl přečíst
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „Kde koupit starší stroje“