Rychlý výhřev auta

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 10:29

Ahoj lidi,

zima na krku, po ránu v autě kosa jak blázen. Mám na autě (Transit minibus) dálkovej start a je to super. Dá se nastartovat 15 minut před odjezdem a v autě je příjemně, led na oknech povolený. To vše je super jen mě vadí ta doba běhu než to začne topit. Měl by někdo nějakej nápad krom nezávislého topení jak to urychlit případně zbastlit doma? Koukal jsem po netu a nikde nic. Stačila by mi krabička co po nastartování motoru začne topit třeba na 30-40 stupňů. Měl by někdo nějakej nápad?
QNX
Příspěvky: 3701
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 12:17

co by ji mělo pohánět? Jenom elektřina z alternátoru?
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 12:54

Kolega měl pod Tranzitem pod motorem položenej klasickej starej koupelnovej infrazářič spínanej časovými hodinami. Když přišel k autu, tak jen otočil klíčkem a už to topilo.
SABLE-2015
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 2:59

Ano, jen elektřina z altíku. Bohužel jinej zdroj proudu není. Kdybych měl možnost zásuvky strčím do auta fén :D
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 3:32

SABLE-2015
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 4:08

Tak toto mám a ten ohřev co o něm výrobce tvrdí že je ohřev je na nic fouká to tipuju tak +10 stupňů. To je na prd velebnosti. Chce to něco výkonějšího.
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 4:16

Nechci ti brát iluze, ale jaký si myslíš že má výkon alternátor v Tranzitu při volnoběžných otáčkách ?
SABLE-2015
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 11. 2011, 5:14

ono i za předpokladu že by vybíjel baterii a spoléhal na to, že ji pak jízdou dobije tak i kdyby odebíral 50A (třeba 20A může dát altík a dalších 30A z baterky) tak těch 700W taky podle mě není zas tak moc v nějakých mrazech, běžné webasta montované do aut mají od 2- 2,5kw do 5kw aby to mělo ten efekt.. podle mě se to rozehřeje nejrychleji právě motorem, pokud tedy nebude investovat do něčeho nezávislého..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
gnat
Příspěvky: 1002
Registrován: 24. 2. 2009, 9:14
Bydliště: doma
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 5:26

Při volnoběhu dá altík s bídou 10A. Tahat 15-20 minut 40A ze 70Ah baterky znamená jí prakticky vybít. A přímotop s příkonem 600W je podle mě použitelný tak na vytopení záchoda v baráku a né velkoobjemové plechové krabice s minimální teplotní izolací.
SABLE-2015
Hellraiser17
Příspěvky: 40
Registrován: 17. 4. 2010, 7:56
Bydliště: Stará Boleslav

29. 11. 2011, 5:30

Pokud parkuješ před barákem, tak by bylo pěkné propojit vytápění domu s chlazením motoru... nějaké hadice, nějaký výměník s chladící kapalinou (destilka, + fridex) a nějaké rychlospojky. Večer to pak přes rychlospojky připojit, a ráno doma jen otočit kohoutem... vše ale dobře tepelně izolovat... Ale to je extrém, jinak použít prodlužku a nějaké topítko na 230 :)
RaS
Příspěvky: 8589
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

29. 11. 2011, 6:38

gnat píše:Při volnoběhu dá altík s bídou 10A. Tahat 15-20 minut 40A ze 70Ah baterky znamená jí prakticky vybít. A přímotop s příkonem 600W je podle mě použitelný tak na vytopení záchoda v baráku a né velkoobjemové plechové krabice s minimální teplotní izolací.
no vždyť já to tak napsal.. podle mě prostě jedině cizí zdroj a nebo to prostě prohřát motorem..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Kilovolt
Sponzor fora
Příspěvky: 829
Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
Bydliště: Podřipák jak vyšitej!

29. 11. 2011, 7:14

Zajdi do nějaký hasičárny a jukni se, jak si udržujou auta teplý. :D Ale tobě by to bylo asi naprd.
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
AcemanLB
Příspěvky: 564
Registrován: 11. 11. 2008, 8:53
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 8:24

Hmm tak koukám že to je asi neřešitelné, asi nezbyde nic víc než nechat auto běžet :( . Asi jsem si to představoval jak hurvínek válku. Nějakej ten drát co je ve fénu dát tak 4 vedle sebe a nějakej ventilátorek ale altík na to zřejmě stačit nebude :( I tak díky za reakce.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7220
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

29. 11. 2011, 9:21

Nazdárek, to se dělá tak že do přívodní hadice radiátoru topení se zapojí topné tělísko vytvořené z 3-4 běžných žhavících svíček a hliníkové (...) kostky se dvěma nátrubky. Signál pro sepnutí lze odvodit ze zhasnutí kontrolky dobíjení, vypnout jakkoli. Je samozřejmě nutno zajistit (např. ručním plynem, emulací sepnutí kompresoru klimatizace atd) aby motor běžel v otáčkách kdy již alt. dokáže dát těch cca 60A. Má to dvojí efekt - do topení jde teplejší voda (12*60=600W) a zároveň se motor zatíží, tzn. rychleji se zahřívá. Seriově to montoval (montuje?) VW do aut s motorem tdi aby se motor po studeném startu rychleji ohřál a tím začal a) topit a za b) nečoudit.
Kdysi se to řešilo tak že se vyráběla topná tělíska na 220V (něco jako spirála ponorného vařiče) s přírubou která se přišroubovala na blok nebo hlavu motoru místo nějaké vhodné mrazovky apod. Spínací hodinky to v 5.00 seply a v 6.00 se odpojil kabel (žehličková zástrčka) a vyráželo se roztáčet kola socializmu.... Fungovalo to, hasiči to možná používají dodnes. Je-li k dipozici síť, je to jednoduché, spolehlivé atd.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3598
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

29. 11. 2011, 10:54

Kilovolt píše:Zajdi do nějaký hasičárny a jukni se, jak si udržujou auta teplý. :D Ale tobě by to bylo asi naprd.
V hasičárně je topení, jinak vzduch a dobíjení pro výjezd :wink: , ale to už může rovnou prdnout do garáže :lol: :lol:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“