Stránka 2 z 5

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 1:00
od Jojanisberg
už jsem to tady jednou publikoval, díly jsem prodal, zdálo se mi to málo :D

viz
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=43&t=1706

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 1:27
od Mirek-Gravos
To DemX: ŠIKULA!!! Jen tak dál :D . To na posledním obrázku znám :lol: .
Já z "prodlužováčků" ER11/10mm dělal vřetýnka před léty, pro 100W sítového proxxona 20t.ot. Prodlužováček Kintek (italy) sice drahej, ale v 1/2 stovce.
Na závitové brusce jsem nechal osadit zadní konec hřídelky na M10x0,75 a 8ku dřík pro spojku.
A teď to důležité! Žádná drahá kosoúhlá, ale 2 úplně obyč radiální, ALE NSK-V-V (Corol-Hronov). Otáčky jim psali, ale topily, tak jsem vyloupnul krytku, vymyl a namazal Isoflex NBU15. Ta vřetena "sežrala" X motorků Proxxon (uhlíky), ale ložiska jsem nikdy neměnil ani neseřizoval, po letech je to úplně stejně krásné, bez výrazné vůle. Pochopitelně skelet je ocelový, přesný a provozní vůle dobře nastavená. Vnitřní distanční truka Al, stočená na "akorát" délku a dotažená tou maticí. Sloužilo to pro gravírování a jemné frézování, tak mi tu teď experti asi daj do huby :lol: , že se to tak nemá dělat.
Určitě by to šlo celé zvetšit. U řemenu nastane problém s axiálním namáhaním horního ložiska atd...Ale pro občasné hoby v pohodě,
když mě profi léta funguje :) .
Kdybych to uměl :( , dám sem fotku hřídelky.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 7:07
od DemX
packa píše:Nechystáte se někdo tu hřídel z ebay objednávat? že bych se s váma svezl?
Ono stejně další položka je levnější asi tak o 50Kč. A občas se stane, že se zásilka ztratí (už se mi to párkrát stalo). Čili je docela risk objednat víc kusů v jedné objednávce.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 8:54
od lubos
já uvažuju použít oběžku co toší 6000otáček, možná by se dala udělat i na 9tis. Když jsem jí zkoušel tak měla rozběhový moment cca 2Nm a hmotnost cca 400g tak počítám že by celé vřeteno bylo tak za 700g. S použitím převodovaného inrunneru nemám dobrou zkušenost bldc motory pro modely nejsou dělané na dlouhodobou zátěž a ty prtavá ložiska odejdou po pár hodínách. Jako základ použiju tento motor
http://www.freeair.cz/HCS%20C%201500W.html" onclick="window.open(this.href);return false; při 500W se ani moc neohřeje s malou vrtulkou má do 50%

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 9:09
od DemX
lubos píše:já uvažuju použít oběžku co toší 6000otáček, možná by se dala udělat i na 9tis. Když jsem jí zkoušel tak měla rozběhový moment cca 2Nm a hmotnost cca 400g tak počítám že by celé vřeteno bylo tak za 700g. S použitím převodovaného inrunneru nemám dobrou zkušenost bldc motory pro modely nejsou dělané na dlouhodobou zátěž a ty prtavá ložiska odejdou po pár hodínách. Jako základ použiju tento motor
http://www.freeair.cz/HCS%20C%201500W.html" onclick="window.open(this.href);return false; při 500W se ani moc neohřeje s malou vrtulkou má do 50%
Zajímavý motor... ale trochu se bojím zeptat na cenu motor + regulátor :oops:

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 9:15
od lubos
Regl bude asi čína nebo si něco ulepím. Motory si dělám sám tak mě to tak netrápí, bohužel ani v dílech se nedostanu na čínu stator a rotor vychází tak na 2500kč.
Jediné co je rozumný zdroj, pokud by se použil modelářský régl tal to bude tak na 24V pak na 500W bude nutno použít 2 spínané zdroje. Raději bych to namotal na 220V ale na to neseženu regulátor a stavba réglu na 220 je nad moje znalosti.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 9:29
od DemX
lubos píše:Regl bude asi čína nebo si něco ulepím. Motory si dělám sám tak mě to tak netrápí, bohužel ani v dílech se nedostanu na čínu stator a rotor vychází tak na 2500kč.
Jediné co je rozumný zdroj, pokud by se použil modelářský régl tal to bude tak na 24V pak na 500W bude nutno použít 2 spínané zdroje. Raději bych to namotal na 220V ale na to neseženu regulátor a stavba réglu na 220 je nad moje znalosti.
ta cena no doopravdy s čínou se to nedá srovnávat... zrovna koukám a našel jsem 1300W za 36$ + pošta. Na 220V? Odpusťte mou připadnou natvrdlost - A to by se pak nedal použít obyčejný frekvenční měnič na 3 fázové motory?

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 9:44
od lubos
Některý měnič by to asi dal ale nevím zatím o žádném který by to uměl, mám pocit že to uměl nějaký altivar. Je pak ale nesmysl dát za měnič 10000 a více, když se použije mod. regulátor za 1000-1500 plus zdroj tak je člověk na 3000kč. Pokud by byl frekvenčák tak do 4000 tis a uměl by to tak bych ten motor klidně namotal na 220V.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 10:03
od DemX
lubos píše:Některý měnič by to asi dal ale nevím zatím o žádném který by to uměl, mám pocit že to uměl nějaký altivar. Je pak ale nesmysl dát za měnič 10000 a více, když se použije mod. regulátor za 1000-1500 plus zdroj tak je člověk na 3000kč. Pokud by byl frekvenčák tak do 4000 tis a uměl by to tak bych ten motor klidně namotal na 220V.
Aha já tomuhle vůbec nerozumím to byl jen nápad... 3 fáze jsou pro mě 3 fáze :)

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 2. 3. 2012, 10:23
od DemX
Mirek-Gravos píše:To DemX: ŠIKULA!!! Jen tak dál :D . To na posledním obrázku znám :lol: .
Já z "prodlužováčků" ER11/10mm dělal vřetýnka před léty, pro 100W sítového proxxona 20t.ot. Prodlužováček Kintek (italy) sice drahej, ale v 1/2 stovce.
Na závitové brusce jsem nechal osadit zadní konec hřídelky na M10x0,75 a 8ku dřík pro spojku.
A teď to důležité! Žádná drahá kosoúhlá, ale 2 úplně obyč radiální, ALE NSK-V-V (Corol-Hronov). Otáčky jim psali, ale topily, tak jsem vyloupnul krytku, vymyl a namazal Isoflex NBU15. Ta vřetena "sežrala" X motorků Proxxon (uhlíky), ale ložiska jsem nikdy neměnil ani neseřizoval, po letech je to úplně stejně krásné, bez výrazné vůle. Pochopitelně skelet je ocelový, přesný a provozní vůle dobře nastavená. Vnitřní distanční truka Al, stočená na "akorát" délku a dotažená tou maticí. Sloužilo to pro gravírování a jemné frézování, tak mi tu teď experti asi daj do huby :lol: , že se to tak nemá dělat.
Určitě by to šlo celé zvetšit. U řemenu nastane problém s axiálním namáhaním horního ložiska atd...Ale pro občasné hoby v pohodě,
když mě profi léta funguje :) .
Kdybych to uměl :( , dám sem fotku hřídelky.
Děkuji za poklonu... ale je to taková rychlá patlanina o hodině ve škole :? a asi by to tak být nemělo. Později jsem se nad tím zamyslel víc podrobně a tak jak je to nakreslené teď se vůle mezi ložisky nastavuje právě tou středovou rozpěrou stočenou na to zmíněné "akorát" :D ... jenže to jsem při kreslení ještě netušil :)
PS: s tou fotkou normálně dole ve zprávě do přílohy a je to. Jsem zvědav, tak sem s tím ;)

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 20. 1. 2015, 7:28
od sergio
Tak už je to nějaký čas od posledního příspěvku zde. Dokončil někdo nějaké malé vřeteno ? Nebo viděl nějaké malé vřeteno dokončené ?

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 20. 1. 2015, 9:31
od Engineer
sergio píše:Tak už je to nějaký čas od posledního příspěvku zde. Dokončil někdo nějaké malé vřeteno ? Nebo viděl nějaké malé vřeteno dokončené ?
Já mám jedno malý vřeteno... :lol: cca 36000 RPM
Tento týden se mi ho snad i podaří osadit na mašinu a hrábnout do materiálu. V další fázi plánuju osadit výkonější BLDC motor.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 21. 1. 2015, 12:02
od Hades
tak na to jsem zvědavej, dej vědět, jak to jede

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 21. 1. 2015, 7:28
od z.j
To Engineer:
Môžem sa opýtať, čo to je za remeň, po prípade kto je dodávateľ? Minule som hľadal krátky remeň na vysoké otáčky a nič som nenašiel. Asi som hľadal zle. Vďaka.

Re: Vyroba vretena z BLDC motora

Napsal: 21. 1. 2015, 10:55
od Engineer
z.j píše:To Engineer:
Môžem sa opýtať, čo to je za remeň, po prípade kto je dodávateľ? Minule som hľadal krátky remeň na vysoké otáčky a nič som nenašiel. Asi som hľadal zle. Vďaka.
Nevím, kdo to dělá, koupil jsem to před lety na e-bay spolu s nějakými motory, prodejce psal, že je to vhodný i na vysoký otáčky, tak jsem to použil a zdá se, že to funguje.