Čínská vřetena - zkušenosti

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2512
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

2. 12. 2014, 7:23

Já se divil že to vůbec dorazilo v celku. Dva samostatné balíky, měnič a vřeteno, adresa jen na jednom, dohromady omotaný jedním plastovým páskem :shock: Vřeteno v polystyrenové "slupce" v místě nárazu ani ne 5mm tlusté! To jinak dopadnout nemohlo :(
Uživatelský avatar
WatchManiac
Příspěvky: 522
Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
Bydliště: Bernolákovo
Kontaktovat uživatele:

2. 12. 2014, 10:34

Cjuz píše: ...
5. a ještě info vřeteno je studené (cca 15°C)
...
Pri tomto vretene (teda ja mám 1,5kW vzduchom chladené) podľa mňa je veľký rozdiel ak je studené, alebo zahriate. Ak potrebujem presne, nechám ho naprázdno bežať, aby sa zohrialo... Teplotu merám na plášti, horná časť, ideál je cca 40 st.C. Zmeraj potom, možno budeš prekvapený... :D
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
Obrázekwatchmania.skObrázekAmateur WatchmakingObrázekYouTube kanál
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2512
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2014, 8:07

Tak a jsem v pr.... dostal jsem tuto odpověd:

Thanks for your email.
It is me again.
The video we have already send to our manufacturer, he says that no problem with the motor and it could be normally used, please be assured.
About the inaccurate about 0.02mm, sometimes it has a little error, hope you could understand.
If you could accept, we are willing to give you some discount, is that OK?
Any other questions, please feel free to contact us.
Best regards
Wendy

Volně jsem si to přeložil tak, že video odeslali výrobci a ten tvrdí že motor je v pořádku a házivost 0,02 není tak hrozná, abych to nemohl používat. To přece musím pochopit!
Jestli to budete akceptovat, tak vám nabízíme nějakou slevu. Souhlasíte?

Domníval jsem se, že to budou řešit reklamací u té zasilatelské služby když bylo vřeteno evidentně poškozeno přepravou. Zřejmě je to pro ně takto jednodušší :(

Odpoledne to vřeteno zapojím a uvidíme jak to bude vypadat s vibracemi a hlasitostí ložisek. Podle toho se zřejmě rozhodnu. Jaký na to máte názor vy?
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2014, 10:41

A co jsi čekal ... vřetena v tisícinách stojí násobky týhle ceny už i u šikmáče, takže za málo peněz je hodně úchylek, asi tak... :lol:
Engineer
Příspěvky: 2357
Registrován: 27. 12. 2006, 4:30
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2014, 10:45

Házivost dvě stovky je u týhle ligy vcelku běžná, proto se s Tebou nehodlají zabývat ... ber slevu.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2512
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

4. 12. 2014, 12:10

O přesnosti jsem si moc velké iluze nedělal, ale netuším zda se to rozhodilo skutečně tím nárazem, nebo už je to z výroby. Měl jsem totiž pocit, že při otáčení ta ložiska v jednom místě trochu "chroupají". Proto to hodlám večer otestovat pod proudem a rozhodnu se co dál. Trochu je to slyšet na tom prvním videu, ale zaniká to ve vrčení zářivky.
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2512
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

5. 12. 2014, 11:49

Tak jsem to včera cvičně připojil a docela mě šokovalo, že to vřeteno není ukostřené :shock:
Člověk by očekával, že když použijí 4 vodičový konektor, tak jede pin spojí s kostrou vřetena. Docela to zabrnělo a těch cca 180V co jsem naměřil mezi neukostřeným vřetenem a ochranným vodičem tomu i odpovídá. Je to z důvodu aby se netvořily zemní smyčky a předpokládá se samostatné zemnění vřetena a stínění přívodních vodičů, nebo si to jen Číňan zase zjednodušil nezapojením toho 1 drátu?
Ještě dotaz, je normální že se displej f. měniče rozsvítí cca 5s po zapnutí?
Uživatelský avatar
WatchManiac
Příspěvky: 522
Registrován: 23. 1. 2010, 12:56
Bydliště: Bernolákovo
Kontaktovat uživatele:

5. 12. 2014, 7:01

jova píše: Ještě dotaz, je normální že se displej f. měniče rozsvítí cca 5s po zapnutí?
ano
„Když něčemu věnuješ dostatek času, budeš v tom mistr. Pokud nejsi blb.“
Obrázekwatchmania.skObrázekAmateur WatchmakingObrázekYouTube kanál
Uživatelský avatar
Pepa z depa
Příspěvky: 1778
Registrován: 2. 12. 2012, 9:31
Bydliště: Hostěradice (Znojemsko)

5. 12. 2014, 7:52

.. a zhasne cca 5-10s po vypnutí, jak elektrónkový rádio :D to je normální
Žiju abych tvořil, tvořím abych žil. www.PePeSysel.cz
máša: vřeteno voda 1,5kW, měnič Delta, 2Nm 3f 60V krokáče, Yako drivery, lineáry a kuličkáče Hiwin,
vynikající Gravos GVE-64 na 125kHz, rám 8mm ocel vylita plastbetonem, vše na masivním litinovém stole.
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 6959
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

5. 12. 2014, 7:56

to že dlouho zhasíná dělá skoro každ měnič , však jsou tam kondiky jak prase
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2423
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

5. 12. 2014, 9:12

Není měnič jako měnič :D
třeba MX2 a RX od OMRONu najedou okamžitě, ale vypnutí u malého i u 55kw trvá tak těch 5-10s. Rozdíl je v tom že po tom čase se do nich dá šahat - automaticky si vybijí napětí na kondících přes svoje chladící větráky a to levnější měniče nedělají. Tam je v návodu jen upozornění.

U vřetena budu konektor předělávat, je hrozný. A ještě si doplním teploměr k vinutí a ložiskům, aby se dalo usuzovat jak se to chová za provozu. (jen ze zajímavosti)
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2423
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

7. 12. 2014, 5:05

Tak jsem si trochu zaměřil hřídel vřetena.
Nebude to zrovna moc přesné, ale vypovídající snad ano.

Po dotažení ve sklíčidle povrch pro ložiska házel cca 1,5 stovky, způsobem pokus omyl se povedlo dotáhnout hřídel tak že házela pod 0,01mm což je asi maximum co se od toto soustruhu dalo čekat.
Upozorňuji že jsem nic nevyklepával a do hlavičky jsem taky nikdy neklepal.

Při kontrole uvnitř kleštiny povrch házel cca 0,02-0,03mm a ještě jaksi divně, jako kdyby to nebyl ideální kruh. Po zpětném najetí na povrch pro ložiska byla házivost stále pod 0,01mm.
Takže se asi dá usuzovat že kleština je nabroušená pěkně mimo. Uvidíme zda pomůže přebroušení přímo ve vřeteni.
Pokud ano, tak se zase dá za tu cenu s přístupem dodělej si sám pořídit slušný výrobek :D
Vreteno-klestina.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2423
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

10. 12. 2014, 8:24

Menší estetický update vřetene.
Vyčištění kanálků od silikonu - aby netekli o-kroužky pro jistotu před složením tam byla housenka silikonu která razantně zmenšila průměr děr. Zároveň výměna šroubení.
Pokus o elox přední matice a zadniho krytu. Matice je z hliníku, zadní kryt kdoví z čeho, ale do slitiny s obsahem Al to má hodně daleko. Vystouplý nálitek pod původním konektorem byl proto že dále je již odlitek pórovitý. Slitina po vyleštění rychle tmavne a po eloxu získá barvu viz obrázky. Původně měla být taky oranžová, jenže z toho sešlo. Alespoň jsem ji dal do černé, ale i té chytlo do povrchu velmi málo. (ale nějaká vrstva eloxu tam je)

Dále instalace dvou teplotních senzorů.
Jeden pod vinutí viz fotka, druhé na plastovou krytku hned nad zadní střed hřídele. Bude tedy ukazovat teplotu na kterou nemá přímý vliv chlazení, spíše se bude blížit teplotě konce hřídele.
Zrušení konektoru a montáž přímé EMC průchodky s kabelem (stínění je zahnuté v průchodce)

Na to že se zatím nic nezlepšilo se mi líbí víc.
Snad až dojdou přesné kleštiny, ukáže se jak je na tom, a asi dojde i na broušení vnitřku.
Vreteno_4.jpg
Vreteno_5.jpg
Vreteno_6.jpg
Teplotní senzor ve vinutí (nahoře je vidět i původní silikon)
Vreteno_7.jpg
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
chb
Příspěvky: 3803
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

11. 12. 2014, 9:05

jova píše:Tak a jsem v pr.... dostal jsem tuto odpověd:
Thanks for your email.
jdeš na to nešikovně - máš fotky poškození, video .... ale o tom to není

napřed si musíš ujasnit, co vlastně chceš - poslat to zpět - nebo dostat slevu

pokud to chceš poslat zpět a jsi ochoten k nákupní ceně vlastně přihodit cenu za dopravu - tentokráte doporučenou, aby druhá strana nemohla tvrdit, že to nedošlo - pak popsaná závada musí tuto skutečnost zdůvodnit - chroupající ložiska, životnost vřetena a podobně. A musíš na vrácení trvat - ale ujasni si, že to stojí další peníze a čas.

pokud ti stačí sleva, pak "změřená" házivost musí být větší (není třeba posílat video) a tvrdit, že jsou poškozená ložiska. Pak třeba doplnit, že to neumíš opravit sám, ale že máš přes ulici firmu, která za xxx.$ ložiska vymění a že požaduješ právě tuto slevu. Pokud je to vše přes Ebay, tak si uvědom, že to zůstane nějak v tvém hodnocení, pokud to přeženeš, řežeš si napříště pod sebou větev a naopak, pokud to vyřešíš jednoduše ke spokojenosti obou stran, pak si zvyšuješ kredit pro nějaký příští problém.

Prostě nabídnout druhé straně řešení, na které ona může zareagovat jednoduše "ANO" nebo "NE" a slíbit plné kladné ohodnocení
A nabídnout to srozumitelně, druhá strana většinou neumí moc anglicky.

(a nevěř tomu, že to dotyčný obchodník posílal výrobci k posouzení ... na to nemá čas, je to jen prodavač krabic)

PS PayPal stále nabízí, že v případě reklamace zaplatí poštovné zpět - myslím, že do výše 820 CZK
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 2423
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

11. 12. 2014, 5:57

Rychlé měření
Jsem tak nějak rozpačitý, ale je jasné že obyč kleština prostě lítá, přesná má odchylku pořád stejnou.
Vreteno_5_popis.png
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“