dobrý den,
vlastním soustruh SV16 /předchůdce SV18/. při zařazení neutrálu mě nejde volně otáčet vřetenem. s použitím třeba upínacího klíče zasunutého do sklíčidla pouze trhaně dokážu pootáčet. pomocí motoru běží normálně při vypnutí se chvíli dotáčí. domnívám se že jsou těsná kluzná ložiska vřetene. nevím kde jsou ani jak je povolit - z manuálu SV18 jsem získal dojem že mají tvar podobný kleštině a že se dá vůle stáhnout nebo povolit. poraďte prosím. díky jiří
Vřeteno SV 18 jde těžko
jo olej stříká na ty sklíčka, mě připadá že by to mohlo být moc dotažený protože i pomocný suport má vůli vymezenou na fest, se soustruhem než jsem ho koupil se dělalo pár hodin ročně.packa píše:vůle by se měla dát nastavit pod deklem co máš za univerzálou a z druhé strany vřetene , objevuje se ti tam olej v těch oleoznacích nahoře??
jakým způsobem sundám ty dekly ? musím tedy sundat i sklíčidlo ? jak ?
díky
sklíčidlo je pravděpodobně našroubované na vřetenu - levý závit, vyndáš to tak, že dáš nejpomalejší otáčky a cuknutím přes nějakej dřevěnej hranolek to uvolníš - novější soustruhy to mají na kuželu a přitažené šrouby, ale tohle předpokládám, že bude první způsob..
poté sundáš víko a pod ním bude matice kterou se šteluje vůle posunováním ložiska v kuželu, upozorňuju že se to může hodně rychle zničit a pak už následuje jen GO ložisek.. stává se že tam jsou vyběhané dráhy a sebemenší posuv znamená vyjetí z vyběhané dráhy a poté to jde ještě hůř než předtím.. to byl třeba můj případ.. takže doporučuju s těma maticema hodně opatrně..
poté sundáš víko a pod ním bude matice kterou se šteluje vůle posunováním ložiska v kuželu, upozorňuju že se to může hodně rychle zničit a pak už následuje jen GO ložisek.. stává se že tam jsou vyběhané dráhy a sebemenší posuv znamená vyjetí z vyběhané dráhy a poté to jde ještě hůř než předtím.. to byl třeba můj případ.. takže doporučuju s těma maticema hodně opatrně..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
jo pravý aspoň to někdo čte.. já to původně měl napsaný trošku jinak s tím povolováním a zamotal jsem se do toho, tak jsem to zjednodušil až tam vzikla chybka..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Já bych na to šel trošku jinak. Nejdřív zjistit příčinu tj. zkontrolovat jestli je opravdu vyřazeno na neutrál, potom bych zkusil úplně povolit řemen a tím vyřadil z funkce celej spodek pak zjistim jestli je to opravdu závada na vršku atd. Postup lze upravit pro konkrétní typ konstrukce soustruhu. Zkouknout axiální ložiska jestli to neni vřeteno moc stažený axiálně opravdu se ujistit, že se olej dostává tam kde je ho potřeba atp. Prostě to nejdřív trošku prošpekulovat než začnu hrkat s hlavním ložiskem. Třeba to nakonec bude tim hlavním ložiskem, ale třeba taky ne a pak budeš mít rozladěný celý vřeteno a bude to nějakou kravinou.
měl jsem odšroubovany ty části které kryjí převody ve vřeteníku, bezpečně vím že mám vyřazeno dokážu volně pohybovat řemenicí s řemenem, povoloval jsem matku držící axiální vůli vřetena tak že vřetevo se celé posunulo kousek doprava, jestli jde na kluzná ložiska olej nevím protože je nevidím a nevím kde jsou. Podle mě jsem už vyloučil jiné příčiny takže mě drhne vřeteno v kluzných ložiskáchZbýňa píše:Já bych na to šel trošku jinak. Nejdřív zjistit příčinu tj. zkontrolovat jestli je opravdu vyřazeno na neutrál, potom bych zkusil úplně povolit řemen a tím vyřadil z funkce celej spodek pak zjistim jestli je to opravdu závada na vršku atd. Postup lze upravit pro konkrétní typ konstrukce soustruhu. Zkouknout axiální ložiska jestli to neni vřeteno moc stažený axiálně opravdu se ujistit, že se olej dostává tam kde je ho potřeba atp. Prostě to nejdřív trošku prošpekulovat než začnu hrkat s hlavním ložiskem. Třeba to nakonec bude tim hlavním ložiskem, ale třeba taky ne a pak budeš mít rozladěný celý vřeteno a bude to nějakou kravinou.