rezacka polystyrenu

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 11:01

Ahojte, dokoncil som rezacku polystyrenu, tak sem posielam nejake foto na kritiku :-)

https://plus.google.com/photos/11319168 ... 0474685697" onclick="window.open(this.href);return false;

a nejake video:
http://www.youtube.com/watch?v=ui6zh9ultqw" onclick="window.open(this.href);return false;

michal
Mirek-Gravos
Sponzor fora
Příspěvky: 715
Registrován: 9. 1. 2008, 11:39
Bydliště: Veleň
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 11:20

Nádhera, moc se mi to líbí :) . Kritizovat asi není co....Hluboce smekám.
Tak ať se to dál daří!
Uživatelský avatar
garulus
Příspěvky: 462
Registrován: 21. 8. 2009, 1:10
Bydliště: United Kingdom(England)
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 6:24

Ale máš tam aj iné zaujímavé videa http://www.youtube.com/watch?v=6N2N4xZRAtA Dalo by sa možno v inom vlákne aj o tom popísať?
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 10:54

Mirek-Gravos píše:Nádhera, moc se mi to líbí :) . Kritizovat asi není co....Hluboce smekám.
Tak ať se to dál daří!
tak dakujem...:)
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 11:15

garulus píše:Ale máš tam aj iné zaujímavé videa http://www.youtube.com/watch?v=6N2N4xZRAtA Dalo by sa možno v inom vlákne aj o tom popísať?
No tak to je jeden projekt elektromobilu ...
oficialna stranka je tu: http://www.edison.uniza.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
co by si chel konkretne vediet? pytaj sa.
To vozitko bolo robene od zakladu, pouzite su len predna a zadna naprava z fiata panda.
ponechany je len zany nahon. motor tam je asynchronny 15kW na 80V. Accu, su lifepo 25 clankov 300Ah, 9 je vpredu 16 vzadu. max rychlost to ma okolo tych 80 km/h pri 6000ot/min motora. motor je pripojeny na zadny dif. cez planetovu prevodovku jednostupnovu. Najprv bol urobeny len ram a potom sa tomu spravila karoseria, niektore diely boli pouzite a upravene z citroenu picasso, dvere, strecha.
Ak sa este najdu prostriedky tak by sme to chceli zaformovat a diely spravit z laminatu, lebo takto to je velmi tazke, je tam na tom vela tmelu.
este nejake videa...
http://youtu.be/xeONecoJ4Rw" onclick=" ... rn false;
Uživatelský avatar
garulus
Příspěvky: 462
Registrován: 21. 8. 2009, 1:10
Bydliště: United Kingdom(England)
Kontaktovat uživatele:

7. 7. 2013, 11:23

Najviac ma zaujíma ta ŠPZka... :D (Dá sa s tým jazdiť normálne po cestách.....)
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2013, 9:39

garulus píše:Najviac ma zaujíma ta ŠPZka... :D (Dá sa s tým jazdiť normálne po cestách.....)
Presne ake su podmienky na tu SPZ neviem, ale institucie kt. sa zaoberaju vyvojom a vyskumom v oblasti automobiloveho priemyslu ju mozu dostat. pouziva sa na prototypy a tak.... presne moc neviem vybavoval to kolega aby sme mohli ist s tim po ceste....
rollfree
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 12. 2008, 1:23
Bydliště: Brno

8. 7. 2013, 11:07

Ta rezacka je moc pekne udelana.

Muzu se zeptat, proc je to vedeni dratu tak pomerne komplikovane udelane pres ty bocni vycnivajici tyce? Je to kvuli tomu, aby horky drat nejel pres zadnou kladku?
Vyrazne mene pracne by se mi zdalo jenom drat ohnout za tou pruchodkou jednou kladkou rovnou nahoru. Pak by sice nahrivana cast dratu prochazela pres tuto jednu kladku, ale to snad u kovove kladky neni problem. Jen by se samozrejme musela zvednout vyska, aby ten styk zhaviciho dratu s privodem napajeni mel kde jezdit.

V tech plastovych trubicich je predpokladam zavesene zavazi pro vypinani dratu. Je nejak zajisteno, aby ten zhavici drat byl vycentrovany, tj. aby se nestalo, ze na jedne strane bude zavazi uplne dole a na druhe uplne nahore?
Soustruh Noell E0177 (Sandra), jenom kličky
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2013, 1:57

rollfree píše:Ta rezacka je moc pekne udelana.

Muzu se zeptat, proc je to vedeni dratu tak pomerne komplikovane udelane pres ty bocni vycnivajici tyce? Je to kvuli tomu, aby horky drat nejel pres zadnou kladku?
Vyrazne mene pracne by se mi zdalo jenom drat ohnout za tou pruchodkou jednou kladkou rovnou nahoru. Pak by sice nahrivana cast dratu prochazela pres tuto jednu kladku, ale to snad u kovove kladky neni problem. Jen by se samozrejme musela zvednout vyska, aby ten styk zhaviciho dratu s privodem napajeni mel kde jezdit.

V tech plastovych trubicich je predpokladam zavesene zavazi pro vypinani dratu. Je nejak zajisteno, aby ten zhavici drat byl vycentrovany, tj. aby se nestalo, ze na jedne strane bude zavazi uplne dole a na druhe uplne nahore?
Viem je to komplikovane ... nemuseolo to tak byt.
Je to preto aby mi to zavazie tolko nebehalo. Ked vozik chodi hore, dole tak zavazie stoji na mieste, a len ked sa drot roztahuje vplyvom tepla alebo ked sa pohybuje jedna strana inak ako druha, vtedy sa pohybuje to zavazie. Je to sprevodovane 1/2 takze staci polovicna hmotnost (sice 2x vecsi posuv). Keby to bolo napriamo zavazie by moc chodilo alebo motor zvisleho posuvu by musel dvihat aj to zavazie (predpokladal som par kg) teraz je to eliminovane..... Na zaciatku som nevedel aky drot tam bude najlepsi a akou silou ho napinat.
Tak som to robil tak univerzalnejsie. ale najlepsie sa mi osvecil co najtensi, teraz tam mam 0.15mm a silu okolo 6N . Napinanie som chcel urobit motorom, ale nakoniec je to takto mechanicky, nechcelo sa mi zase pisat sw,......
To centrovanie drotu neni nijak zaistene ale ani to nereba, na jednej strane moze prist na doraz a hore dole chodi druha strana, ked ta pride na doraz bude chodit druha strana....
Na bezne veci by stacilo napinani aj na jednej strane ale pre istotu, co keby nahodou som potreboval robit extrem :-) nejaky kuzel alebo co... tak som to dal na obe strany...
m.
rollfree
Příspěvky: 492
Registrován: 3. 12. 2008, 1:23
Bydliště: Brno

8. 7. 2013, 2:17

Diky za informace.
Ten drat o prumeru 0.15mm je ocelova struna? To uz mi prijde desne tenke. Nepraska to prilis casto?
Byl jsem se kdysi podivat v polystyrence, kde rezali velke bloky na desky, a tam pouzivali vyrazne tlustsi drat (odhadem tak 0.8mm), pry snad nejaka slitina s wolframem.
Soustruh Noell E0177 (Sandra), jenom kličky
Frézka 3040z (Fiona), LinuxCNC
Uživatelský avatar
luckym
Příspěvky: 85
Registrován: 13. 2. 2007, 4:31
Bydliště: Zilina,Ruzomberok
Kontaktovat uživatele:

8. 7. 2013, 2:31

rollfree píše:Diky za informace.
Ten drat o prumeru 0.15mm je ocelova struna? To uz mi prijde desne tenke. Nepraska to prilis casto?
Byl jsem se kdysi podivat v polystyrence, kde rezali velke bloky na desky, a tam pouzivali vyrazne tlustsi drat (odhadem tak 0.8mm), pry snad nejaka slitina s wolframem.
pouzivam kanthal http://stores.ebay.com/zivipf-on-air/He ... 34.c0.m322" onclick="window.open(this.href);return false;
teplotou sa to neroztrhne, jedine ked sa mi to roztrhlo ked som zabudol ze tam je natiahnuty (nevidel som) a volacim som on zavadil.
Ale zase nepouzivam velku teplotu, len tak aby to akurat rezalo a aby nezaostaval. (nepopalim sa ked sa ho dotknem). Je to sice pomalsie rychlost mam okolo 45mm/min (zavisi od polystyrenu) ale dobre sa stym robie drobne veci. Spociatku som zacinal hrubim ale to bol velmi hruby rez.
Na velke bloky im to je asi jedno daju hrubsi drot vyssiu telotu, vyssiu rychlost....
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“